Rozwijanie słownictwa u dzieci
Poleca –Aldona Czyżewska,logopeda
*cztery pory roku
Zachęcam aby dziecko wymieniło widoczne elementy (bazie, forsycja, tulipany ,nasiona, bocian, pisanki..) i określiło jaka to może być pora roku.
*Jaka pora roku? ( okulary przeciwsłoneczne, muszelka, klapki, sandały…)
*Jaka pora roku? (szalik, czapka, rękawiczki, renifer, bombki, płatek śniegu…)
*Jaka pora roku? (jabłko, parasol,szyszka,żołędzie,orzech….
*Słuchowe i artykulacyjne różnicowanie głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych
Artykulacja głosek dźwięcznych wymaga udziału wiązadeł głosowych.
- Różnicowanie W- F
*W (głoska dźwięczna) wazon, wózek, wielbłąd, wacik, widelec, wiadro, wałek, wianek, worek, woda, warzywa (włoszczyzna)
*F (głoska bezdźwięczna) foremka ,film, fasola, farby, folia, firana, fartuszek, filiżanka….
(głoska dźwięczna/bezdźwięczna)
B (głoska dźwięczna)/banan, bandaż, bańki, balon, bateria…
P(głoska bezdźwięczna)/patelnia, pasek, papier, parasol, pasta..
Gdzie położyć pampersa? PP – BB?
*Ćwiczenia percepcji słuchowej .Wyszukujemy rzeczy na określoną sylabę (ostatnia sylaba początkiem nowego słowa)
*MASŁO- SŁOMKA- KAWA –WATA –TACE -CEBULA-LALA- LAMPA- PARASOL- SOLNICZKA -KASZA-SZALIK..
*Rozwijamy słownictwo
*pisanki, pióra, palma, bukszpan, rzeżucha, farby do jajek, baranek, koszyczek, bazie, pióra, zajączek