Poleca –Aldona Czyżewska,logopeda

*cztery pory roku

Zachęcam aby dziecko wymieniło widoczne elementy (bazie, forsycja, tulipany ,nasiona, bocian, pisanki..) i określiło jaka to może być pora roku.

*Jaka pora roku? ( okulary przeciwsłoneczne, muszelka, klapki, sandały…)

*Jaka pora roku? (szalik, czapka, rękawiczki, renifer, bombki, płatek śniegu…)

*Jaka pora roku? (jabłko, parasol,szyszka,żołędzie,orzech….

*Słuchowe i artykulacyjne różnicowanie głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych

Artykulacja głosek dźwięcznych wymaga udziału wiązadeł głosowych.

  • Różnicowanie W- F

*W (głoska dźwięczna) wazon, wózek, wielbłąd, wacik, widelec, wiadro, wałek, wianek, worek, woda, warzywa (włoszczyzna)

  • Różnicowanie W-F

*F  (głoska bezdźwięczna) foremka ,film, fasola, farby, folia, firana, fartuszek, filiżanka….

  • Różnicowanie słuchowe i artykulacyjne B-P

(głoska dźwięczna/bezdźwięczna)

B (głoska dźwięczna)/banan, bandaż, bańki, balon, bateria…

P(głoska bezdźwięczna)/patelnia, pasek, papier, parasol, pasta..

Gdzie położyć pampersa?   PP –  BB?

*Ćwiczenia percepcji słuchowej .Wyszukujemy rzeczy na określoną sylabę (ostatnia sylaba początkiem nowego słowa)

A,

*MASŁO- SŁOMKA- KAWA –WATA –TACE -CEBULA-LALA- LAMPA- PARASOL- SOLNICZKA -KASZA-SZALIK..

*Rozwijamy słownictwo

WIELKANOC

*pisanki, pióra, palma, bukszpan, rzeżucha, farby do jajek, baranek, koszyczek, bazie, pióra, zajączek