PROWADZĄCA TERAPIĘ – PEDAGOG DOROTA TESKA-KISIELICZYN

Terapia pedagogiczna to specjalistyczne działania mające na celu usunięcie przyczyn i objawów trudności w uczeniu się. Celem terapii jest stymulowanie i usprawnianie rozwoju zaburzonych funkcji psychomotorycznych. W trakcie zajęć są także prowadzące działania zmierzające do wyrównywania braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów.
Celem nadrzędnym terapii pedagogicznej jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dzieciom z trudnościami rozwojowymi, rozwoju na miarę ich możliwości.

Oddziaływania terapeutyczne skupiają się na:

  • usprawnianiu funkcji słuchowo-językowych,
  • usprawnianiu percepcji wzrokowo-przestrzennej i pamięci wzrokowej,
  • ćwiczeniu sprawności ruchowej i graficznej,
  • usprawnianie techniki czytania i czytania ze zrozumieniem,
  • wypracowanie nawyków poprawnego pisania pod względem ortograficznym i graficznym,
  • rozwijaniu myślenia matematycznego,
  • budowaniu pozytywnych emocji związanych z procesem uczenia się,
  • aktywizowaniu wszystkich właściwości intelektualnych i osobowościowych,
  • wdrażanie do samodzielnej pracy,
  • niwelowanie napięć emocjonalnych,
  • motywowanie do podejmowania zadań o różnym stopniu trudności.
  • stwarzaniu okazji do odnoszenia sukcesu,
  • wzmacnianiu i podnoszeniu samooceny ucznia.

Ważnym aspektem oddziaływań terapeutycznych jest także eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji, dotykających dzieci w skutek częstego doświadczania negatywnych ocen.

 Terapia pedagogiczna jest skierowana do dzieci:

  • z ryzykiem wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się,
  • ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania, pisania i matematyki,
  • z osłabionym poziomem umiejętności percepcyjno-motorycznych,
  • z osłabioną koncentracją uwagi.

MIEJSCE PROWADZENIA ZAJĘĆ – PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
W KWIDZYNIE FILIA W PRABUTACH.

CZĘSTOTLIWOŚĆ SPOTKAŃ – 1 RAZ W TYGODNIU,

CZAS ZAJĘĆ – 1 GODZINA.