Oferta ogólna

  1. Diagnoza przyczyn trudności w nauce i trudności wychowawczych dzieci i młodzieży.
  2. Diagnoza logopedyczna.
  3. Diagnoza dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i orzekanie o potrzebie zmiany formy kształcenia.
  4. Diagnoza możliwości intelektualnych i predyspozycji zawodowych.
  5. Diagnoza dzieci i młodzieży uzdolnionej.
  6. Diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się.
  7. Wybiórcze badania psychologiczno–pedagogiczno–logopedyczne dzieci w wieku przedszkolnym   i młodszym wieku szkolnym.
  8. Terapie psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne – indywidualne i grupowe dla dzieci i młodzieży.
  9. Punkt konsultacyjny na terenie poradni dla pedagogów i psychologów szkolnych oraz logopedów szkolnych.
  10. Konsultacje dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych. Konsultacje mogą odbywać się na terenie placówek, mogą obejmować pomoc w bezpośredniej pracy z dzieckiem oraz pomoc w opracowywaniu programów edukacyjnych dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
  11. Wizyty w szkołach – spotkania z radą pedagogiczną, uczniami, rodzicami.
  12. Realizowanie cyklicznych programów wspomagających dzieci i młodzież na terenie poradni lub w placówkach.
  13. Spotkania edukacyjno – informacyjne dla rad pedagogicznych na terenie poradni lub w terenie.
  14. Warsztaty i prelekcje dla uczniów i rodziców w terenie.
  15. Zajęcia otwarte dla rodziców i nauczycieli dotyczące terapii mowy.
  16. Interwencje kryzysowe wg zgłoszeń i zdarzeń.
  17. Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w udzielaniu i organizowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  18. Doradztwo zawodowe w ramach Powiatowego Ośrodka Kariery.
  19. Zajęcia dla uczniów uzdolnionych w ramach Lokalnego Centrum Nauczania Kreatywnego.

Zajęcia grupowe na terenie poradni

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają od 1 października  2018  do 31 maja 2019 r.  Liczba miejsc jest ograniczona.

  • „W poszukiwaniu straconego czasu” –  grupa terapeutyczno-rozwojowa dla gimnazjalistów i klas VII, VIII szkół podstawowych.
  • ,,Ku słońcu” – grupa profilaktyczno-rozwojowa dla młodzieży od 15 roku życia.  
  • „Koniki polne” – zajęcia grupowe dla dzieci z problemami emocjonalnymi z klas II-IV szkół podstawowych.
  • Terapia grupowa metodą Instrumental Enrichment(zwiększenie potencjału do uczenia się, poprawia funkcjonowanie poznawcze).
  • „Rozwijanie mowy, myślenia i komunikacji” – zajęcia grupowe dla dzieci 4-5 letnich.
  • 6 spotkań edukacyjnych dla grupy chłopców z Zespołem Aspergera.
  • Terapia zaburzeń percepcyjno-motorycznych, w tym dzieci dyslektycznych
  • Szkoła dla rodzicówzajęcia dla rodziców

 Spotkania otwarte na terenie poradni

  • Zrozumieć, zapobiegać i pomóc dzieciom z FASD” spotkanie w ramach Kampanii „Stop FAS w Kwidzynie” – 10,2018r.- godz.18.00
  • Dziecko z Zespolem Aspergera – 11.2018r. godz.18.00
  • Moje dziecko ma padaczkę” – kontynuacja spotkań dla rodziców dzieci chorujących na epilepsję – 12.2018r.-godz.18.00
  • „ Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci”- 01.2019r.-godz.18.00
  • „ Nikt nie rodzi się czytelnikiem, czytelnika trzeba sobie wychować”- 02.2019r.- godz.18.00

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2019/2020 – niezbędnik rodzica i nauczyciela-12.03.2019r.-godz.18.00

  • „Jak wychować zdolne dziecko – rodzice na tropach talentów”- 2.04.2019r.-godz.18.00
  • ,,Jak wytrzymać z nastolatkiem’’14.05.2018r..godz.18.00    

 

Realizacja cyklicznych programów i projektów

  1. Jak pomóc dziecku, żeby nie popadło w uzależnienia ? –spotkania cykliczne.
  2. ,Szkoła dla rodziców” – zajęcia dla rodziców, którzy chcą doskonalić  własne umiejętności wychowawcze.
  3. Program „Interwencje profilaktyczne w szkole” dotyczący uczniów eksperymentujących ze środkami psychoaktywnymi – dla rad pedagogicznych.
  4. Cykliczne spotkania debryfingujące, warsztatowe.
  5. Słucham-Rozumię-mówię”- program dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych z implantami ślimakowymi.
  6. Zajęcia warsztatowe dla rodziców i nauczycieli ,,Rozwijanie percecji słuchowej i słownictwa (Jak nauczyć dziecko liter?)”.
  7. Program dla dzieci uczęszczających i nieuczęszczających do przedszkola – ,,Rozwijaniemowy, myślenia i komunikacji u dzieci 4,5 letnich”.
  8. Redukcja zachowań niepożądanych – pomoc nauczycielom i rodzicom w modyfikowaniu zachowań ich dzieci/uczniów.
  9. Poradnia w szkole (pedagog, psycholog, logopeda, doradca zawodowy) – spotkania konsultacyjne, warsztatowe dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
  10. Projekt ,,Zdolni z Pomorza-powiat kwidzyński”.
  11. Projekt „Powiatowy Urząd Pracy w Kwidzynie – niezbędnik absolwentów szkół ponadgimnazjalnych powiatu kwidzyńskiego”.
  12. Projekt,,Podniesienie jakości szkolnictwa zawodowego w powiecie kwidzyńskim-większa zdawalność uczniów”.

Spotkania edukacyjno-informacyjne
dla rad pedagogicznych
na terenie poradni lub w terenie, warsztaty
i prelekcje
dla uczniów, rodziców wg zapotrzebowania
(po uprzednim umówieniu – miesiąc przed spotkaniem)

Spotkania edukacyjno – informacyjne
dla rad pedagogicznych:

  • Gdy Twój uczeń ma padaczkę.
  • Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży.
  • Zachowania autoagresywne u dzieci i młodzieży.
  • Problemy rozwojowe okresu dorastania.
  • Uczeń z Zespołem Aspergera.
  • Wspieranie rozwoju ucznia zdolnego.
  • Dojrzałość szkolna.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej i słownictwa u dzieci 5-6-7 letnich.
  • Jak nauczyć dziecko liter?
  • Adaptacja dziecka do przedszkola.
  • Rozwój mowy dzieci – etapy rozwoju”- norma i zaburzenie.
  • Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym- co może niepokoić?
  • Rozwijanie sprawności językowej w różnym wieku rozwojowym?.
  • Dziecko ryzyka dysleksji – jak rozpoznać?
  • Praca z dzieckiem z niedosłuchem.
  • Rozwijanie słownictwa u dzieci.
  • Interpretacja opinii i orzeczeń wydawanych przez poradnię.
  • Jak pomóc dziecku w nauce czytania i pisania?
  • Jak nauczyć dziecko liter?
  • Czynniki wpływające na efektywną komunikację?
  • Ortografia –jak ćwiczyć?
  • Seplenienie- reranie , najczęściej spotykane wady wymowy.
  • Usprawnianie percepcji słuchowej- doskonalenie umiejętności językowych.
  • Praca z dzieckiem z implantem ślimakowym.
  • Praca z dzieckiem z mutyzmem.
  • Wpływ korzystania z komputera, telewizji, tabletu na rozwój mowy
  • Ruch, rytm, rym, muzyka – doskonalenie mowy w wieku przedszkolnym.
  • Praca z dzieckiem jąkającym- w szkole i w domu.
  • Jak integrować zespoły klasowe.
  • Dyscyplina w klasie.
  • Jak sobie radzić z trudnym zachowaniem ucznia.
  • Interwencja profilaktyczna wobec uczniów eksperymentujących ze środkami psychoaktywnymi.
  • Jak poznać ucznia – diagnoza funkcjonalna – zespół klasowy
  • Problemy adolescencji.
  • Zaburzenie psychiczne i emocjonalne wśród dzieci i młodzieży.
  • Zaburzenia odżywania.
  • Profilaktyka depresji i prób samobójczych.
  • Rozwój psychoseksulany dzieci i młodzieży.
  • Jak mądrze kochać swoje dziecko.
  • Jak wspierać dziecko w procesie uczenia.
  • Dziecko w sieci – profilaktyka uzależnień od komputera

Warsztaty i prelekcje dla uczniów:

  • Jak radzić sobie z negatywnymi
  • Jak radzić sobie ze stresem.
  • Skuteczne techniki uczenia się.
  • Zajęcia integracyjne.
  • Zajęcia profilaktyczne i interwencyjne dotyczące przemocy i uzależnień
  • Warsztaty dla uczniów klas V i VI: „Trudności z ortografią-mogę  je pokonać”
  • ABC emocji. Panowanie nad emocjami.
  • Trudności z ortografią-mogę je pokonać.
  • Ósmoklasisto! Co po szkole podstawowej? O typach szkół i ścieżkach kształcenia.
  • Trzecioklasisto, co po gimnazjum? O typach szkół i ścieżkach kształcenia.
  • Poznaję siebie w kontekście przyszłych wyborów edukacyjno-zawodowych.Czynniki wyboru drogi edukacyjno-zawodowej.
  • Wybór zawodu i skuteczne metody poszukiwania pracy.
  • Podstawowe informacje o możliwościach dalszej edukacji, kryteriach przyjęć do szkół policealnych, wyższych uczelni-szkoły ponadgimnazjalne.
  • Twórcze rozwiązywanie problemów w kontekście kompetencji poszukiwanych przez pracodawców-szkoły ponadgimnazjalne.
  • Aby zawód nie był zawodem” – projektowanie swojej przyszłości zawodowej po zakończeniu kształcenia w szkole ponadgimnazjalnej.
  • Jak radzić sobie ze stresem.
  • Metody skutecznego uczenia się.
  • Myślenie kreatywne.
  • Seksualność dzieci i młodzieży,
  • Zaburzenia odżywania – zajęcia dla dziewcząt

Warsztaty i prelekcje dla rodziców dotyczące:

  • Traumatyczne wydarzenia w życiu dziecka – jak rodzice mogą pomóc dziecku przejść przez traumę, kryzys.
  • Dziecko w rodzinie zrekonstruowanej.
  • Jak zwiększać motywację dziecka do nauki.
  • Jak łagodzić trudności adaptacyjne u dzieci, które po raz pierwszy idą do przedszkola.
  • Czynniki sprzyjające i utrudniające adaptacji dziecka w przedszkolu.
  • Komputer, TV, internet – moje dziecko w wirtualnej rzeczywistości.
  • Jak wytrzymać z nastolatkiem,
  • Zaburzenie psychiczne i emocjonalne wśród dzieci i młodzieży,
  • Zaburzenia odżywania,
  • Profilaktyka depresji i prób samobójczych,
  • Rozwój psychoseksulany dzieci i młodzieży,
  • Jak radzić sobie ze stresem.
  • Jak wspierać dziecko w procesie uczenia,
  • Dziecko w sieci – profilaktyka uzależnień od komputera.
  • Zachowania agresywne – profilaktyka przemocy.
  • Jak mądrze kochać swoje dziecko – 10 błędów wychowawczych jakie popełniają dobrzy rodzice.
  • Domowa profilaktyka uzależnień.
  • Domowa profilaktyka przemocy.
  • Świadomie wspieram moje dziecko w jego wyborach edukacyjno-zawodowych.
  • Rozwój mowy dzieci – etapy rozwoju”- norma i zaburzenie.
  • Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym- co może niepokoić?
  • Rozwijanie sprawności językowej w różnym wieku rozwojowym.
  • Jak nauczyć dziecko liter?
  • Czynniki wpływające na efektywną komunikację.
  • Ortografia –jak ćwiczyć?
  • Seplenienie- reranie , najczęściej spotykane wady wymowy.
  • Usprawnianie percepcji słuchowej- doskonalenie umiejętności językowych.
  • Praca z dzieckiem z implantem ślimakowym.
  • Praca z dzieckiem z mutyzmem.
  • Wpływ korzystania z komputera, telewizji, tabletu na rozwój mowy.
  • Ruch, rytm, rym, muzyka – doskonalenie mowy w wieku przedszkolnym.
  • Praca z dzieckiem jąkającym- w domu.
  • Dziecko ryzyka dysleksji – jak rozpoznać?
  • Praca z dzieckiem z niedosłuchem.
  • Rozwijanie słownictwa u dzieci,
  • Bądź czujnym”. Zagrożenia dla dzieci i młodzieży związane z treściami internetowymi.